Češi jsou při výběru auta konzervativní, vybírají si většinou nevýrazné barvy. S postupem věku ženy častěji kupují červené automobily, u mužů s přibývajícími lety roste zájem o vozy hnědé barvy. O černou stojí hlavně mladí. Nejoblíbenější ve všech věkových kategoriích mužů i žen je však šedá. Vyplývá to z analýzy Aures Holdings, která provozuje prodejní síť ojetých vozů AAA Auto.
Ženy do 25 let volí červenou barvu vozu ve zhruba devíti procentech případů aut koupených v AAA Auto, u žen nad 60 let je to pak více než 15 procent. U mužů naopak roste zájem o hnědá auta, do 25 let jsou to necelá tři procenta, ve věkové kategorii nad 60 let už šest procent zakoupených aut.
S postupem věku naopak podle firmy klesá u žen i mužů zájem o černou barvu automobilů. Ženy ve věku do 25 let volí černou v 16 procentech případů, ve věku nad 60 let pak jen v necelých pěti procentech. I u mužů poptávka po černé klesá, ne však tak razantně. Ze zhruba 21 procent u řidičů do 25 let na 15 procent u mužů nad 60 let. „U mužů jsou výkyvy v oblibě barev během života daleko menší,“ řekl provozní ředitel skupiny Aures Holdings Petr Vaněček.
Nejoblíbenějšími barvami jsou mezi Čechy napříč věkovými kategoriemi podle společnosti šedá, černá a bílá. „Černou zákazníci volí často pro pocit luxusu, stříbrno-šedou kvůli menší viditelnosti zašpinění nebo oděrek v laku, bílou jako módní barvu. Vypozorovali jsme, že méně konzervativní jsou v případě výběru barev mladé řidičky do 25 let, které častěji vybírají z více barevných odstínů,“ popsal Vaněček. Ve statistice je mimo jiné viditelný větší zájem mladých řidiček o auta žluté barvy než u mužů stejné věkové kategorie.